6 טיפים לרחצה בטוחה

6 טיפים לרחצה בטוחה

במזל טוב נולד לכם תינוק מתוק. אתם לא ממש יכולים לתאר במילים את התחושות והרגשות שאתם חווים בכל פעם שאתם מסתכלים על הפלא הזה וההבנה הכמעט בלתי נתפסת הזאת, לאט לאט מחלחלת – אתם הורים! אז כמו לכל הורה חדש, רוב הסיכויים שלצד ההתרגשות, ההתלהבות ותחושת ההתאהבות באוצר הקטן, ישנן גם חששות. בכל זאת, מדובר ביצור קטנטן, עדין ושברירי שצריך לטפל בו, לשמור עליו ולדאוג לכל צרכיו.

אחד מהחששות היותר נפוצים בקרב אימהות בפרט והורים בכלל,  הוא חשש מהרגע בו צריך לרחוץ את התינוק בפעם הראשונה.
פתאום, האמבטיה יכולה להיראות כל כך גדולה בהשוואה לממדים הקטנטנים של הפצפון והמים נראים כל כך מאיימים – עד שלרגע שוכחים שהתינוק שהה ב-9 החודשים האחרונים בתוך מים.

אז איך מתגברים על החששות והדאגות? להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם בכך:

לפני הרחצה – תהיו מוכנים ורגועים

בניגוד לתינוק הקטנטן, אתם כבר גדולים ומכירים את עצמכם וסביר להניח שאתם יודעים גם מה מרגיע אתכם.
אם מה שירגיע אתכם זה עזרה ברחצה, אל תתביישו לבקש מאימא, מאחות או מחברה שיש לה ילדים, שיהיו אתם ויעזרו לכם ברחצה הראשונה וגם באלו שאחריה – עד שתרגישו ביטחון לעשות את זה לבד. הכי חשוב שתיגשו לרחצה כשאתם מוכנים ורגועים.

שידת ההחתלה

חשוב להכין מראש את כל אותם הדברים הנדרשים לרחצת התינוק: שימו על שידת ההחתלה את השמנים או הקרמים שאתם מתכננים למרוח על התינוק אחרי הרחצה, אלכוהול 70 אחוז לניקוי הטבור, כדורי צמר גפן, טיטול ובגד נקי.

תזונה נכונה

חשוב לקחת בחשבון, שרוב התינוקות נוטים להיות מאוד רעבים אחרי האמבטיה. לכן, חשוב שאימהות שאינן מניקות יכינו מראש את הבקבוק של התינוק, בכדי שיתאפשר להן להאכיל אותו מיד אחרי הרחצה.

האמבטיה

מלאו את האמבטיה במים חמימים עד גובה של 5 ס"מ. הטמפרטורה המומלצת של המים היא 36 מעלות – אם אין ברשותכם מדחום, תוכלו לבדוק עם המים נעימים באמצעות המרפק. הכינו את המגבת במקום נגיש ליד האמבטיה – ישנן מגבות לתינוקות עם סקוטש אשר מתלבש על הצוואר של ההורה, מה שמקל משמעותית על הרחצה.
רחצו בכיור את "בטיה אמבטיה" טבלו אותה במי האמבטיה החמימים בכדי שהבד יהיה נעים לתינוק.

שלב הרחצה כל איבר מקבל תשומת לב

קחו בחשבון שתינוקות בימים הראשונים לחייהם אינם אוהבים להיות ערומים. לכן, אל תיבהלו או תילחצו אם ברחצות הראשונות התינוק יבכה ויתנגד – לאט לאט, הוא ילמד לאהוב את זה ולכם מחכים עוד חיוכים רבים ותמונות פוטנציאליות  מקסימות רבות לאלבום התינוקות.

מתחילים בראש ובפנים – הכניסו את התינוק לאמבטיה, השכיבו אותו על ה"בטיה" כשהראש שלו מונח על  גבי ה"עיניים" של הכרית ותמכו בו באזור העורף ביד אחת.
התחילו לרחוץ אותו באזורים הנקיים יותר – הראש והפנים ורק לאחר מכן, עברו לשאר אזורי הגוף.

רחצת אברי המין – אם מדובר בבת, רחצו מהבטן כלפי מטה עד לפי הטבעת ולא להפך – בצורה זאת תימנע העברת חיידקים.
אם מדובר בתינוק, יש להקפיד ולרחוץ גם מתחת לאשכים ולפין – כך תימנע היווצרות של לכלוך באזורים האלו.

לא לשכוח אף אזור בגוף – חשוב להקפיד ולרחוץ את אזור הצוואר – כאשר התינוק פולט, מצטבר שם חלב. שטפו את בית השחי, את הברכיים והירכיים, מאחורי האוזניים וכמובן את השיער – השתמשו לצורך כך בשמפו מיוחד לתינוקות.

אחרי המקלחת – טקס שינה

כשאתם מוציאים את התינוק מהאמבטיה עטפו את כל גופו במגבת. קחו אותו אל שידת ההחתלה. עכשיו מתחיל טקס קטן שלכם עם הבייבי. אחרי שאתם מורחים את האלכוהול על הטבור, אתם יכולים לעשות לתינוק עיסוי מפנק בגוף עם שמן או קרם ייעודי – חשוב לוודא, שמדובר בתכשיר המתאים לתינוקות רכים. אחרי שהלבשתם אותו, זה הזמן להאכלה, לאחר שסיים וכמובן עשה גם "גרפס"  לטפו אותו, שירו לו שיר והשכיבו אותו לישון.

אז נכון, שבתקופה הראשונה לחייו לתינוק אין עדיין הרגלי שינה ולא בטוח שהוא ימהר להירדם מיד לאחר המקלחת, אבל אפשר להתחיל ולנסות וליצור הרגלים כבר מהשלב הזה.

והכי חשוב קבלו הכל באהבה ושיהיה במזל טוב !

טיטו בובת התפתחות רכה
משלוח חינם עד הבית

משלוח עד הבית

משלוח חינם
עד הבית
בכל הזמנה מעל 200 ש"ח

POMFITIS LOGO

אפשרות לדואר רשום חינם – בכל הזמנה

בהזמנה נמוכה מ-200 ש"ח עלות שליח עד הבית 29 ש"ח בלבד