5 טיפים לכיסוי תינוק בשמיכה בחורף

5 טיפים לכיסוי תינוק בשמיכה בחורף

החורף מתקרב, הטמפרטורות יורדות והדאגה שלכם לתינוק רק עולה. אתם מודעים לכך שעקב הרגישות שלו למזג האוויר ובהתחשב בסיבוכים של מחלות אפשריות אצלו, נדרש מכם לעשות הכול על מנת ליצור עבורו את הסביבה החמה ביותר.

מעבר לביגוד חורפי, בו אתם חייבים להלביש את התינוק שלכם, יש בנמצא מספר פעולות אותם חשוב לבצע, בכדי להיות בטוחים שהתינוק שלכם בטוח ומוגן בזמן שהוא מכוסה בשמיכת החורף. המאמר הנוכחי מאגד 5 טיפים חשובים אשר יסייעו לכם ולתינוקי לעבור את החורף בשלום:

טיפ 1 – איכות השמיכה:

עוד לפני שמתחילים לדבר על האופן שבו מומלץ לכסות את התינוק, צריך להתייחס לשאלה הראשונה שעולה שהיא בעזרת מה לכסות את התינוק בחורף.
כמובן שניתן לכסות את התינוק שבאמצעות לא מעט דברים וכמובן שחשוב להצטייד מבעוד מועד בפריטים חורפיים, שצריכים לעמוד בדרגות הגבוהות ביותר של בטיחות, איכות ונוחות. אנו מציעים שיהיה ברשותכם סט מצעים חורפי הכולל בתוכו שמיכה מחממת אבל לא כבדה מדי, יועצים לבטיחות ילדים ממליצים לבחור בשמיכת פוך אשר עשויה מ-100% מוך טבעי (נוצות), שמיכת מוך היא קלילה ושומרת בצורה הטובה ביותר על חום גופו של התינוק

טיפ 2 – גודל השמיכה:

פרמטר מרכזי במיוחד בבחירת שמיכה לתינוק הוא הגודל שלה, כאשר השמיכות לתינוקות מגיעות כיום בשלל צורות ו/או גדלים. השמיכה צריכה להתאים בגודלה לא רק למיטה בה ישן התינוק, אלא גם להיות גדולה דיה על מנת לאפשר כיסוי מלא של התינוק.
כמובן שצריך להיזהר שלא לבחור בשמיכות גדולות, כבדות או תפוחות יתר על המידה, מכיוון שבכוחן השלילי להקשות מאד על התינוק במהלך השינה. השמיכה צריכה להיות בעלת משקל סביר ואוורירית בכל קנה מידה.

טיפ 3 – בחירת הביגוד המתאים:

עם כל הכבוד לשמיכה ויש המון כבוד אליה, משוואת השמירה על חום הגוף צריכה לקחת בחשבון גם משתנים אחרים.
למשל, אסור לשכוח שבמהלך תזוזת התינוק בלילה, הוא עלול להסיר ממנו את השמיכה, מבלי להחזיר אותה אליו, כמובן. ואנחנו ההורים צריכים להיות ערים (תרתי משמע) לכל מצב שכזה, אך גם להיערך אליו מבעוד מועד באמצעות הלבשת התינוק במספר מספק של שכבות ביגוד חמימות. יש הטוענים כי ה"נוסחה" לעשות זאת היא פשוט הוספה של שכבה אחת ביחס לביגוד שאתם לובשים, אם כי ברור שזהו לא מדע מדויק.

ד"ר שלמה אמזל, מנהל מרכז בריאות הילד של שירותי בריאות כללית אומר: "גם אחרי שהחלטתם כמה שכבות צריך, בדקו מדי פעם את כפות הידיים והרגליים של התינוק, כדי לוודא שלא חם לו או קר מדי. חשוב לא להעמיס יותר מדי שכבות, שמגבילות את יכולת התזוזה של התינוק, ולבחור בגדים לא צמודים מדי: חשוב שיהיה קצת אוויר בין העור לבגד, זה מסייע בשמירה על הטמפרטורה".

בנוסף חשוב לכסות את ראשו של התינוק בכובע מתאים שמסייע בשמירה על חום גופו של הילד. ככל שהתינוק קטן יותר, ראשו גדול יותר ביחס לגופו ואחוזי איבוד החום דרך הראש גבוהים, לכן חשוב להשתמש בכובע לשמירה על חום גופו של התינוק גם בלילה, כאשר אנו מוודאים שהכובע שבחרנו בטיחותי ולא עלול לגרום לחנק של התינוק. "ככל שהתינוק קטן יותר, הראש שלו גדול יותר ביחס לגוף", מסביר ד"ר אמזל "בחודש, או ליתר דיוק 28 הימים הראשונים אחרי הלידה, הגוף של התינוק מתקשה עדיין בוויסות הטמפרטורה, ואנחנו צריכים לעזור לו בעזרת לבוש מתאים, ובכלל זה כובע".

טיפ 4 – חימום החדר:

טמפרטורת החדר של התינוק צריכה להיות נעימה וחמימה בעבורו. ההמלצה הרווחת היא לשמור על טמפרטורת חדר הנעה בין 22 ל- 24 מעלות צלזיוס.
ניתן להשיג זאת באמצעות מזגן או פתרון חימום בטוח אחר דוגמת רדיאטור שהם המומלצים ביותר לחימום חדרי תינוקות. חשוב לזכור, שלכל אותם אמצעי חימום יש חיסרון ברור אחד והוא ייבוש האוויר. מכיוון שאוויר יבש עלול לגרום לנזק לתינוק, חשוב להצטייד במכשיר אדים קרים או לפחות להניח בחדר קערה עם מים אשר תכניס לחות.

טיפ 5 – מקלחת גם בחורף:

"חשוב לא לוותר על מקלחת יומית גם בחורף", אומר ד"ר אמזל. "התינוק נמצא כל היום בחיתול, וגם בחיתולים הטובים ביותר, ועם ההחלפות התכופות ביותר, עדיין יש מגע של העור עם הפרשות. לכן חשוב לעשות אמבטיה מדי יום, ומומלץ לדאוג להכל מראש: קרמים, מגבת ובגדים, כדי לא לרוץ עם תינוק עירום ועטוף במגבת בין חדרי הבית".
כמובן שחשוב לחמם גם את חדר האמבטיה לטמפרטורה המומלצת ולדאוג מראש גם לחימום החדר בו אנו מתכוננים להלביש את התינוק.

לא ניתן שלא להתייחס גם להיבט החזותי של הפריטים שרוכשים עבור התינוק. את הסט החורפי יש להתאים למאפייני המיטה או העריסה של התינוק, כשלמען ההרגשה הטובה שלכם (ושל התינוק) מומלץ לבחור בדגמים מעוצבים בדוגמאות נעימות לעין.
כדי לאפשר שינה רגועה, מומלץ שהמצעים והשמיכות יהיו בגוונים בהירים ומרגיעים – לא פעם, מבטו של התינוק נח על השמיכה במהלך השכיבה שלו במיטה, לפני או אחרי השקיעה בשינה. כאשר השמיכה מעניינת משדרת רוגע, עשוי התינוק להתנהג בדיוק כפי שהייתם רוצים שהוא יתנהג.

מאחלים לכם חורף חמים ובריא

 

טיטו בובת התפתחות רכה
משלוח חינם עד הבית

משלוח עד הבית

משלוח חינם
עד הבית
בכל הזמנה מעל 200 ש"ח

POMFITIS LOGO

אפשרות לדואר רשום חינם – בכל הזמנה

בהזמנה נמוכה מ-200 ש"ח עלות שליח עד הבית 29 ש"ח בלבד